Gå til hovedinnhold

Ofte stilte spørsmål

Lurer du på noe? Denne siden inneholder en liste over de mest stilte spørsmålene med svar for å hjelpe deg å få en bedre forståelse av hva vi gjør og hvordan vi jobber.

Har dere take away på menyen?

  • Ja, vi har take away på hele menyen, inkludert hele og kakestykker. Og vi har en netthandel hvor du kan bestille og betale på forhånd og hente i café. Du kan også ringe oss for å legge inn din bestilling. Kontaktinformasjon med telefonnummer og mail til våre caféer

 

Kan jeg bestille take away eller møtemat til min bedrift?

  • Ja, det er fullt mulig å bestille mat til din bedrift. Se mer info og se oversikt over vårt anbefalte utvalg

 

Leverer dere mat på bestilling?

  • Alle bestillinger fra netthandel eller telefon klargjøres for henting og betales i våre caféer. Ta gjerne kontakt med oss for å høre om det er mulig med levering i ditt tilfelle, vi kan gjøre unntak ved store bestillinger. Dersom vi har kapasitet og du ligger like i nærheten er vi gjerne behjelpelig med å levere maten til deg.

 

Kan jeg reservere bord?

  • Ja, vi reserverer gjerne et bord til deg i våre caféer. På lørdager eller i travle perioder kan det være utfordrende å få til, da det er mange om plassene. Ta kontakt med oss og vi vil se hva vi kan få til. Ring din café for å legge inn reservasjon. Kontaktinformasjon med telefonnummer og mail til våre caféer.

 

Har dere glutenfrie alternativer?

  • Ja, vi har flere alternativer for deg med glutenallergi. Se menyen vår og rettene fra kjøkkenet som kan lages glutenfrie, de er merket med *. Vi har også glutenfrie alternativer for påsmurt eller kaker,, spør oss! Du kan også se vår allergiguide i caféen. Gi oss alltid beskjed om din allergi ved bestilling så vil vi tilrettelegge på beste måte.

 

Har dere vegetariske alternativ på menyen?

  • Ja, vi har flere vegetariske alternativer på menyen og kan tilpasse enkelte retter om ønskelig. Se merking med grønn urtekvast for retter fra vårt kjøkken i menyen Ta kontakt med våre medarbeidere, så kan vi tilrettelegge for deg.

 

Har dere oversikt over kalori- og næringsinnhold i det dere tilbyr?

  • Beklager! Vi har dessverre ikke muligheten til å regne ut kalori-/næringsinnholdet i våre retter.

 

Har dere oversikt over allergener i rettene deres?

  • Ja! Du kan finne en oversikt over alle allergener i vår meny eller på prismerking i disk for påsmurt og kaker, og i allegiguiden som er tilgjengelig i våre caféer.

 

Selger Jordbærpikene hele kaker?

  • Ja, vi selger hele kaker på bestilling. Alle våre kaker lages fra bunnen av i eget kjøkken. Bestill i god tid i forveien, så baker vi for deg! Ta kontakt med din nærmeste café for bestilling og for å høre litt mer om vårt utvalg, eller  se vår netthandel

 

Hvor kan jeg sende åpen søknad om jobb?

  • Når en ny café er under etablering eller vurderes i ditt nærområde, så har du alltid mulighet til å legge inn en åpen søknad på vår karriereside. Vi vil ta vare på din søknad inntil søkeprosessen er avsluttet, og du vil bli kontaktet dersom det er aktuelt. 

 

Kan jeg søke jobb hos Jordbærpikene når jeg er under 18 år?

  • Er du under 18 år så kan du hjelpe til med tilpassede oppgaver. Du kan lese litt om dette på ung.no. Du kan når som helst sende oss en åpen søknad på vår karriereside. Du vil deretter bli kontaktet om det dukker opp et behov i våre caféer. Dra gjerne innom din lokale cafén - kanskje dette gir deg et fortrinn for andre som søker?! Hvis det viser seg at du er den vi tar inn og samarbeidet vårt går godt, så kan jobben hos oss være et springbrett for deg videre i arbeidslivet.

 

Kan jeg jobbe i Jordbærpikene under OD-dag eller i arbeidsuke?

  • Vi setter pris på at du ser på Jordbærpikene som en mulighet! Du kan sende en mail direkte til din lokale café, eller aller helst stikke innom, presentere deg og fortelle hva du ønsker.

 

Hvor finner jeg min nærmeste Jordbærpikene café?

  • Jordbærpikene har caféer på kjøpesentre rundt i hele Norge. Se oversikt over våre caféer. 

 

Hvor kan jeg kjøpe Jordbærpikenes gavekort eller sjekke saldo på et gavekort jeg har?

  • Jordbærpikenes gavekort kan kjøpes og benyttes i alle våre caféer. Du bestemmer selv beløpet og får med et fint kort og konvolutt. Les mer og sjekk saldo på gavekort her.

 

Kan jeg bestille gavekort på nett?

  • Det er dessverre ikke mulig å bestille gavekort eller gaveartikler på nett, men vi jobber med å løse dette. 

 

Kan Jordbærpikene sponse oss?

  • Vi setter stor pris på at du tenker på oss som en bidragsyter. Vi støtter flere formål, men kan dessverre ikke bidra til alle. For støtte til aktiviteter/kllubber ol. i nærmiljøet ber vi om du tar direkte kontakt med din lokale café

 

Hvordan blir jeg medlem i Jordbærpikene?

  1. Last ned appen på Play-store eller App-store
  2. Tast inn telefonnummeret ditt
  3. Velg favorittcafe
  4. Aksepter personvernerklæringen
  5. Skriv inn den fire-sifrende koden som du får på SMS
  6. Velg samtykker og trykk fortsett for å fullføre registreringen

 

Jeg har fått ett tilbud som ikke vennen min har fått i appen, hvorfor det?

  • Vi ønsker å tilby de beste tilbudene og løsningene tilpasset deg. Tilbud kan derfor være personlige. Dette avhenger av hva du kjøper, når du ble Jordbærvenn og hvilke kampanjer som er aktive.

 

Får man bursdagsgave som Jordbærvenn?

  • Ja, du får en bursdagskupong på datoen som du har registrert som din bursdagsdato i appen. Den ligger under «Kuponger» i appen. Den er gyldig i 30 dager. 

 

Hvordan aktiverer jeg en kupong? 

  • Gå til «kuponger» i appen. Trykk på kupongen det gjelder. Trykk deretter på «aktiver». 

 

Hvordan kan jeg spare en kupong til senere om jeg ikke vil bruke den på kjøpet? 

  • Du kan deaktivere kuponger for å unngå at det blir lagt til på kjøpet. Gå til «kuponger» i appen, trykk på den aktiverte kupongen og velg «deaktiver» før du går i kassen/betaler.

 

Hvorfor får jeg ikke gratis kaffe på kjøpet når jeg kjøper min fjerde, og femte kaffe? 

  • Det genereres en gratis kaffekupong etter at et kjøp med fire stempel har blitt fullført. Du får dermed den femte gratis kaffen som kupong etter at kjøpet med fire stempel er ferdig og kan bruke denne på ditt neste kjøp. Kupongen med gratis kaffe er gyldig i 3 måneder og du finner den i appen under "kuponger".

 

Hvorfor ser jeg ikke lengre alle stemplene på stempelkortet mitt? 

  • Våre lojalitetskort er lagt opp slik at du f.eks. får hver 5. kaffe hos oss gratis. Det som derfor skjer når du får 4 stempler, er at det genereres en kupong med en gratis kaffe og kortet nuller seg ut slik at du kan spare opp stempler på nytt. 

 

Jeg fikk ikke stempelet mitt fra siste besøk, hva gjør jeg? 

  • Forsøk å oppdater siden med lojalitetskortet ved å "dra ned" skjermbildet. Kommer det fortsatt ikke frem, så kan du kontakte caféen du var hos med kvittering fra kjøpet og de vil hjelpe deg. 

 

Appen har låst seg og jeg får ikke trykket på noe, hva gjør jeg?

  • Slett appen fra din telefon og last den ned på nytt igjen. Det bruker å løse mange problemer.

 

Hvordan endrer jeg mine personlige opplysninger i appen?

  • Gå til «Profil» i appen, dermed til «Innstillinger». 

    På «innstillinger» kan du endre e-post. 

    Gå videre til «Avanserte profilinnstillinger» om du ønsker å endre mobilnummer eller fødselsdato.